هشدار سازمان هواشناسي نسبت به سامانه بارشي جديد

۱۷۶ بازديد

سازمان هواشناسي كشور با صدور هشدارهايي ضمن اشاره به فعاليت سامانه بارشي در كشور تا روز دوشنبه (۲۵ فروردين) به كشاورزان توصيه‌هايي كرد.

هشدار سازمان هواشناسي نسبت به سامانه بارشي جديد 

به گزارش جي پلاس، در هشدار سازمان هواشناسي آمده است كه از فردا (۲۴ فروردين) بارش و احتمال وقوع تگرگ در استان‌هاي بوشهر، هرمزگان، جنوب فارس، كرمان، يزد، خراسان جنوبي، خراسان شمالي و خراسان رضوي پيش‌بيني مي‌شود. از اين‌رو احتمال آسيب به مزارع، باغ‌ها و گلخانه‌ها وجود دارد.

سازمان هواشناسي كشور توصيه كرد كه پوشش گلخانه‌ها تقويت و ترميم شود و برداشت محصولات قابل برداشت و انتقال آن‌ها به انبارهاي مسقف در هرمزگان، بوشهر و جنوب كرمان با سرعت بيشتري صورت گيرد.

خودداري از استقرار كندوهاي زنبور عسل و دام‌ها در حاشيه رودخانه‌هاي فصلي و مسيل‌ها با توجه به احتمال سيلابي شدن آن‌ها، استفاده از روش‌هاي حفاظتي و پوششي در باغ‌ها و كشت‌هاي زير پلاستيك با توجه به احتمال وقوع تگرگ و خودداري از بو دادن يا گش (گرده افشاني) خرما تا انتهاي هفته جاري از توصيه‌هاي ديگر سازمان هواشناسي است.

سازمان هواشناسي در هشداري ديگر از بارش باران، گاهي همراه با رعد و برق و وزش باد شديد موقت در برخي مناطق كشور خبر داد همچنين بر اساس اين هشدار بارش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات مناطق سردسير دور از انتظار نيست.

بر اين اساس فردا (۲۴ فروردين) اين شرايط جوي در جنوب آذربايجان شرقي، جنوب آذربايجان غربي، جنوب و مركز اردبيل، خراسان رضوي،خراسان جنوبي، نيمه جنوبي يزد، فارس، نيمه شمالي و غرب كرمان پيش‌بيني مي‌شود و روز دوشنبه (۲۵ فروردين) در نيمه جنوبي فارس، شرق بوشهر، نيمه غربي و مركز كرمان، غرب هرمزگان، شمال سيستان و بلوچستان، خراسان رضوي و خراسان جنوبي ادامه دارد.

از اين‌رو بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگي معابر عمومي و لغزندگي جاده‌هاي مواصلاتي پيش‌بيني مي‌شود.

سازمان هواشناسي تاكيد كرده است كه طي اين مدت از تردد غير ضروري و تردد و توقف در كنار رودخانه‌ها اجتناب شود. مديريت سدها، اتخاذ تمهيدات لازم براي عبور سيلاب احتمالي، انجام اقدامات پيشگيرانه براي حفظ محصولات كشاورزي و آمادگي دستگاه‌هاي اجرايي ازجمله شهرداري‌ها و فرمانداري‌ها جهت اتخاذ تمهيدات لازم براي جلوگيري از خسارات احتمالي سيلاب و آبگرفتگي معابر از توصيه‌هاي سازمان هواشناسي است.

متلاطم شدن درياي خزر و افزايش ارتفاع موج بين ۱ تا ۱.۵ متر از هشدارهاي ديگر سازمان هواشناسي است. بر اين اساس از روز دوشنبه (۲۵ فروردين) تا روز سه‌شنبه (۲۶ فروردين) درياي خزر متلاطم خواهد شد.

به همين دليل هواشناسي هشدار داد كه حضور افراد در مجاورت خط ساحلي محدود شود و از هر گونه تردد قايق‌هاي سبك و تفريحي ممانعت شود. احتياط در انجام فعاليت‌هاي پشتيباني صنايع فراساحل از توصيه‌هاي ديگر اين سازمان است.

هشدار سازمان هواشناسي نسبت به سامانه بارشي جديد

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.