طرح ترافيك تهران لغو شد/ بازگشايي‌ها به معني اجبار كسبه نيست

۲۶۵ بازديد

وزير بهداشت گفت: اصرار رييس جمهوري اين است كه اولين اولويت كشور، سلامت مردم است. بازگشايي‌ها به معني اجبار بازگشايي كسبه نيست.

به گزارش جماران؛ وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از لغو طرح ترافيك در تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر يكي از مطمئن‌ترين وسيله‌ها براي رعايت فاصله گذاري اجتماعي، استفاده از وسيله نقليه شخصي است

سعيد نمكي روز شنبه درباره آخرين تصميم‌هاي ستاد ملي مقابله با كرونا افزود: اجراي طرح ترافيك در آخرين نشست در وزارت كشور برداشته شد، زيرا در شرايطي كه وسايل نقليه عمومي تكافوي رعايت فاصله گذاري را نمي‌دهد، يكي از مطمئن‌ترين وسيله‌ها استفاده از وسيله نقليه شخصي است. بايد مردم را ترغيب كنيم كه فاصله گذاري هوشمند را اجرايي كرده و به سمت استفاده از وسيله نقليه شخصي بروند.

وي ادامه داد: مصوبات ستاد ملي مقابله با كرونا لازم الاجراست. طرح ترافيك نه امروز و نه فردا و نه در روزهاي آتي اجرايي نخواهد بود. بنابراين چيزي به نام طرح ترافيك در تهران نداريم. البته اگر راه بندان‌هاي شديد مشاهده شود، در اين زمينه تجديد نظر خواهد شد.

اجراي مرحله دوم فاصله گذاري اجتماعي با سه هدف

وزير بهداشت اظهار كرد: مرحله دوم فاصله گذاري اجتماعي با سه هدف بزرگ در حال آغاز شدن است. اول اجراي فاصله گذاري هوشمند با كمك نيروهايي كه در مرحله اول بسيج مقابله با كرونا در كنار ما بودند. همچنين پيدا كردن افراد بدون علامتي كه با موارد علامت دار در ارتباط بودند و افزايش تست‌ها در دستور كار است.

نمكي ادامه داد: افزايش تست‌ها به دو گونه خواهد بود. اول اندازه گيري آنتي بادي در افرادي كه ايمن شدند و به آنها درجه‌اي داده مي‌شود كه به عنوان افراد سالم و بدون مشكل مي‌توانند وارد جامعه و محيط كار شوند و حتي اگر فاصله گذاري را رعايت نكنند هم مشكلي نخواهند داشت. همچنين با تست‌هاي PCR افرادي كه شناسايي نشده‌اند را ارزيابي مي‌كنيم. اين موضوع نيازمند آزمايش‌هاي زيادي است كه در حال تدارك آن هستيم و دنبال خواهيم كرد.

وي افزود: مواردي كه در مرحله قبل مثبت بوده‌اند هم دنبال مي‌شوند و تا نهايت بيماري و بهبودي آنها همراه‌شان خواهيم بود.

بازگشايي‌ها به معني اجبار كسبه نيست

وزير بهداشت گفت: اصرار رييس جمهوري اين است كه اولين اولويت كشور، سلامت مردم است. بازگشايي‌ها به معني اجبار بازگشايي كسبه نيست. اگر استانداران و مسئولان استاني تشخيص بدهند كه با همكاري و هماهنگي شوراي اصناف يك استان يا شهرستان، بازگشايي موجب ايجاد مشكلات خاص براي مردم مي‌شود، مي‌توانند تصميم بگيرند و با رضايت طرفين، كار را به تاخير بيندازند. اين موضوع به معني اجازه است و به معني اجبار نيست. در نتيجه اگر استانداران و روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و شوراي اصناف نيازمند سوال و مكاتبه بودند تا تقاضاي تغيير رويه بدهند، حتما رسيدگي و سريعا اقدام خواهد شد.

طرح ترافيك تهران لغو شد/ بازگشايي‌ها به معني اجبار كسبه نيست

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.