كتابفروشي‌هاي بسته اما باز!/ عكس

۶۰ بازديد

كتابفروشي‌ها تعطيل هستند اما انگار برخي باز هستند و مي‌شود از آن‌ها كتاب خريد، البته برخي هم باز هستند اما آمده‌اند تا اطلاع بدهند كه گرچه تعطيلند اما امكان ارسال كتاب براي آن‌ها فراهم است.

كتابفروشي‌هاي بسته اما باز!/ عكس 

به گزارش جي پلاس؛ كتابفروشي‌ها كه بنا بر طرح «فاصله‌گذاري اجتماعي» روزهاي تعطيلي خود را مي‌گذرانند، اين روزها بايد به فروش اينترنتي قناعت كنند تا زمان بازگشايي مجدد آن‌ها اعلام شود. اين درحالي است كه رئيس اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران پيش از اين گفته بود «ناشران و كتابفروشان دچار خسارت ۹۰ درصدي شده‌اند، ۱۰ درصد را هم براي فروش اينترنتي مي‌گويم وگرنه وضعيتمان بد است. ناشران به خاطر نمايشگاه كتاب تمام سرمايه خود را براي توليد كتاب گذاشته‌اند و حالا نقدينگي ندارند و با اين وضعيت موعد چك‌هايشان هم فرا مي‌رسد.»

 

در چنين شرايطي گذر از معابر خيابان انقلاب كه هميشه محل اصلي عرضه كتاب بوده است، بيان‌گر روايت‌هاي گوناگوني است. 

 

برخي روي كركره‌هاي بسته مغازه‌شان اطلاعيه‌اي مبني بر «ارسال سريع كتاب» نصب كرده‌اند. بنا بر روايت برخي از كساني كه در روزهاي اخير كتاب سفارش داده‌اند، اين «ارسال سريع» با تخفيف‌هاي حدودا ۲۰ درصدي به راستي تحقق يافته است.

در اين ميان برخي كتابفروشي‌ها هم انگار نيمه بسته هستند؛ كركره‌هاي مغازه را تا نيمه بالا داده‌اند و بعضا يا نوشته‌اند «تعطيل است» و يا مشغول نصب اطلاعيه‌ ارسال كتاب بر روي كركره‌هاي نيمه باز هستند. 

برخي كركره‌هاي نيمه باز هم گويا خبري از ارسال كتاب يا اطلاعيه تعطيلي ندارند و انگار رفت‌وآمد و خريد كتاب با عبور از همان حالت نيمه‌تعطيل فراهم است. در واقع درحالي كه بسته هستند اما هستند!

در چنين شرايطي هنوز نه تاريخ دقيق برگزاري سي‌وسومين نمايشگاه كتاب تهران مشخص است و نه تسهيلاتي كه بتواند بخشي از زيان آن‌ها در اين شرايط را جبران كند در نظر گرفته شده است. 

كتابفروشي‌هاي بسته اما باز!/ عكس

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.